Zdrowe przekąski do szkołyDomowe batony musli!

Dzieciaki kochają słodycze. Choćbyś przygotowała swojej pociesze najpyszniejsze i najzdrowsze kanapki z pełnoziarnistego pieczywa, awokado, chudej wędliny lub twarogu i tak obliże się na widok rogalika z czekoladą kupionego przez Krzysia. I jak tu wytłumaczyć kilkulatkowi, że na dłuższą metę to Krzysio będzie żałował jedzenia przetworzonych słodyczy?Na szczęście nie musisz wychodzić w oczach dziecka na złego rodzica, zakazując mu słodyczy. Zamiast kupować te z długim składem i pozbawione dodatkowych wartości odżywczych, postaw na domowe wypieki. Świetny pomysł na przekąski dla dziecka to wypiekane wspólnie batoniki musli z ulubionymi orzechami i nasionami – sprawdź, jak prosto je wykonać!

5 sposobów na przekąski

Dlaczego pieczenie batonów w domu? Przygotowywanie przekąsek zamiast kupowania ma dwie główne zalety. Po pierwsze zyskujesz pełną kontrolę nad tym, co pojawi się w składzie batoników. Jeśli Twoje dziecko nie lubi jakiegoś składnika lub przeciwnie: uwielbia go, możesz dowolnie zmieniać proporcje. Druga zaleta to… wspólne spędzanie czasu. Integracja nad kuchennym blatem pozwoli Ci porozmawiać z dzieckiem, poznać jego aktualne pasje i problemy, a przy okazji wprowadzić w sztukę kulinarną.

Pomysł na przekąskę dla dziecka: naleśniki inaczej

Jeśli zapytasz swoje dziecko, czy naleśniki to dobry pomysł na przekąskę, zapewne uzyskasz odpowiedź, że owszem, a zwłaszcza w poniedziałek, wtorek, środę, czwartek, piątek… Niestety naleśniki nie są zbyt zdrowym posiłkiem do spożycia na co dzień. Mąka pszenna, cukier, smażenie – mogłoby być lepiej.I rzeczywiście, może być lepiej! W ramach przekąski do szkoły dla swojej pociechy możesz przygotować alternatywne naleśniki z mąki pełnoziarnistej, na dodatek pieczone w piekarniku. Sprawdź przepis i wykonaj przysmak razem ze swoją małą pociechą.

5 sposobów na przekąski

Dlaczego naleśniki pełnoziarniste? Popularną mąkę pszenną uzyskuje się z oczyszczonego ziarna. Jest ona łatwiej przyswajalna i lekkostrawna. Niestety w procesie czyszczenia zostaje usunięta większość witamin, minerałów i błonnika. Zachowują je produkty pełnoziarniste: mąki, kasze, ryże. To dlatego powinieneś włączyć je do diety wszystkich domowników – i swojej, i dziecka. Daj przykład maluchowi, jakie produkty powinno się wybierać, by samo sięgało po nie chętniej.

Spożywanie posiłków w szkole okiem dietetyka

Spożywanie regularnych i zdrowych posiłków pozytywnie wpływa na wzrost i rozwój dziecka – poprawia pamięć oraz koncentrację, ułatwiając tym samym przyswajanie wiedzy. Istotnym elementem diety dziecka jest woda, która odpowiada za szereg procesów wspierających prawidłowe funkcjonowanie młodego organizmu. W diecie nie może zabraknąć produktów pełnoziarnistych, bogatych głównie w witaminy z grupy B, żelazo, kwas foliowy czy błonnik.Kolejnym ważnym składnikiem są warzywa i owoce będące skarbnicą antyoksydantów, witamin, minerałów oraz błonnika. Pełnowartościowe białko, czyli budulec organizmu, znajdziemy w jajach, chudym mięsie, rybach czy przetworach mlecznych będących również źródłem wapnia. Nie zapominajmy także o zdrowych źródłach tłuszczów, pochodzących np. z orzechów.

Aleksandra Lachowska, dietetyk

Sok 100% owoców – smaczna dawka witamin

Dzieci uwielbiają soki – wykorzystaj to, aby przemycić do ich codziennej diety witaminy i minerały. Jako dodatek do przekąsek do szkoły naszykuj dziecku sok 100% owoców. Znajdziesz go np. w linii marki Kubuś. Jest zamknięty w wygodnej butelce, z której nic nie wyleje się w tornistrze.Twoja pociecha jest miłośnikiem jabłek? Wybierz dla niej Sok 100% jabłko Kubuś. A może woli połączenie bananów, marchewki i jabłek lub pomarańczy i jabłek? Soki Kubuś mają prosty skład i witaminy.

Jesienny chlebek dyniowy jako przekąska do szkoły

„Znowu kanapki?” – jeśli znasz to pytanie doskonale, jesteś w dobrym miejscu. Posiłki spożywane w szkole często męczą dzieci, bo są monotonne, doskonale znane i takie same, jak u kolegów. Śniadaniówka z kanapkami nie zrobi na przerwie furory.

A gdyby tak zamienić zwykły chleb na sezonowy jesienny chlebek dyniowy? Albo bananowy? Można też stworzyć wypiek z nich obu! Po takie pieczywo dziecko sięgnie chętniej, traktując je jako coś wyjątkowego. Poznaj przepis na chlebek dyniowy, którym zachwyci się każde dziecko!

5 sposobów na przekąski

Dlaczego chlebek dyniowy? Wybieranie sezonowych owoców i warzyw to dobre rozwiązanie, ponieważ takie produkty są bogatsze w składniki odżywcze i charakteryzują się pełnią smaku. Budują aurę danej pory roku (dynia – jesieni).

MUSisz mieć smaczne przekąski do szkoły!

Alternatywą dla jogurtów i deserów mlecznych o smaku owoców, są musy. Znajdziesz je w ofercie Kubusia.

Twoje dziecko wykorzysta je jako samodzielną pyszną przekąskę do szkoły, ale także poleje nimi naleśnika pełnoziarnistego lub chlebek dyniowy. Musy Kubuś to bogactwo błonnika niezbędnego w jadłospisie dla dziecka.

Skorzystaj z naszych pomysłów na przekąski do szkoły i miej pewność, że Twój uczeń odżywia się zdrowo. Czy wiesz już, która propozycja przypadnie mu najbardziej do gustu?