1. Zjedz rano sycące śniadanie. Każdy lubi coś innego, więc śniadanie to może być miseczka pełnoziarnistych płatków owsianych z jogurtem, rodzynkami, daktylami, orzechami, migdałami, chia i bananem. Albo jajecznica na oliwie z pomidorami i razowym chlebem żytnim, a do tego zielony sok z natki pietruszki, jarmużu i pomarańczy. Co lubisz!

  2. Jadaj tylko pełnoziarniste. Wszystko jedno, czy ryż, pieczywo czy makaron – białe jest mniej warte, a tuczy. Dlatego zamiast kajzerki z wędliną dużo sensowniejsza jest sałatka z kokardkami Lubella Pełne Ziarno, listkami brukselki, jarmużem i pesto oraz orzechami arachidowymi.

  3. Piecz zamiast smażyć. Smażone tuczy, do tego wysoka temperatura niszczy wiele witamin i niektóre białka oraz powoduje powstawanie w tłuszczu szkodliwych dla zdrowia związków chemicznych. Pieczone też jest pyszne, a zdrowsze.

  4. Bądź z warzywami na bieżąco. Skorzonera, karczoch, topinambur to tylko niektóre zapomniane nowości, które znów pojawiły się na polskich stołach. Chodzi głównie o to, żeby nie jeść cały czas tego samego, tylko szukać nowych smaków i kolorów. Znudziła Ci się już klasyczna marchewka? Kup raz czarną i sprawdź jak smakuje!

  5. Weź zdrowy posiłek do pracy. Bo chodzi o to, żeby nie jeść byle czego, tylko np. zagrzać w pracy zrobione w domu penne Lubella Pełne Ziarno z grzybami. Albo schrupać pokrojoną w słupki marchewkę i seler naciowy z pastą ze słonecznika i suszonych pomidorów.

  6. Polub surowe warzywa i owoce. Mają najwięcej witamin, minerałów i błonnika, więc wspaniale wpływają na zdrowie, sylwetkę i samopoczucie.

  7. Przygotuj zdrowe słodycze. Nigdy nie wiadomo, kiedy dopadnie nagły głód na słodycze. Albo popołudniowy spadek formy. Na to mogą świetnie pomóc kulki mocy, czyli kakaowe kulki z płatkami owsianymi, orzechami i daktylami zamiast cukru.

  8. Rozstań się z solą. Nie tak zupełnie, ale znacznie ogranicz jej używanie. Instytut Żywności i Żywienia zaleca ograniczenie spożycia soli do 5 g dziennie na osobę. To jedna mała płaska łyżeczka. A sól jest w wielu produktach – w chlebie, w żółtym serze, wędlinach, więc wszędzie, gdzie tylko się da, warto zastąpić ją przyprawami i ziołami.

  9. Pij herbatę i kawę bez cukru. Gorzki to też smak! Ale jeśli bardzo lubisz słodką herbatę z cytryną, zastąp cukier łyżeczką miodu lub soku z malin – przynajmniej wspomożesz układ odpornościowy.

  10. Jadaj częściej, a z umiarem. I regularnie. 5 posiłków dziennie plus przekąski w postaci warzyw to optymalne rozwiązanie. A jeśli chodzi o ilość, podobno każdy posiłek powinien zmieścić się w dłoni jedzącego.